Jouw behandeling

Maatwerk

Je kunt bij eHealth@Mind terecht met allerlei soorten psychische klachten. Met lichte maar ook met ernstige klachten. Hoe lang je behandeling duurt verschilt. Van relatief korte online interventies met enkele gesprekken. Tot langer en intensiever met meer online modules en gesprekken over een langere tijd. Het is de beste behandeling voor jouw situatie en dus altijd maatwerk.

De combinatie die bij je past

De behandeling bestaat altijd uit een combinatie van online behandelmodules en 1-op-1 gesprekken met je behandelaar. Soms kun je al met zelfhulpmodules uit de voeten. Daarnaast kun je bij ons terecht voor medicatie, of een vrijblijvend medicatie-advies.

Gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek

eHealth@Mind werkt vanuit een academische visie op geestelijke gezondheidszorg. Onze behandelingen zijn gebaseerd op wetenschappelijke inzichten over wat het beste werkt. Cognitieve gedragstherapie passen we het meeste toe, omdat deze therapie het best is onderzocht en heel effectief is.

Steun en vertrouwen

Steun, vertrouwen en begrip van je behandelaar zijn basisvereiste is voor je therapie. Alleen praten over je klachten is niet voldoende om te zorgen dat er echt iets verandert in je dagelijks leven. Veranderen is ingewikkeld, en daarvoor is het belangrijk dat je oefeningen gaat doen.

Zelf aan de slag met gedrag

Deze oefeningen richten zich op hoe je omgaat met je klachten, je gedrag dus. Als je bijvoorbeeld ergens tegen opziet, probeer je deze situatie vaak te omzeilen. Dit is een logische reactie. Maar je gaat er op die manier alleen maar meer tegen opzien. In de therapie leer je daarom vermijding te doorbreken. Je krijgt handvatten om op een andere manier met je spanning of somberheid om te gaan.

Zelf aan de slag met gedachten

De oefeningen gaan ook over het veranderen van je gedachten en interpretaties. Je gedachten zijn heel bepalend voor hoe je je voelt. Je kunt soms vastzitten in gedachten die niet kloppen. Je kunt bijvoorbeeld geneigd zijn om vooral alles te zien wat niet lukt. Je geeft te weinig aandacht aan wat wel lukt. Of je legt voor jezelf de lat veel hoger dan voor anderen. Dit soort gedachten werken je somberheid en angst in de hand. Met de oefeningen breek je uit je eigen gedachten.

En nu aan de slag

Klik op de button ‘Klik hier om aan te melden’. Maak een account en vul de vragenlijst in voor een gratis persoonlijk advies.